טרקטורים בישראל הם כלי רכב נפוץ בכבישים ובכל חלקת אדמה; בישראל ישנה חקלאות מפותחת ותעשייה, וככל שתהיה מפותחת יותר – כן ירבו סוגי ותפקידי הטרקטורים והציוד המכני האמין. הסוגים הרבים מיובאים על – פי דרישה לסוג העבודה שאותה הם מייצרים. אין מפעל לייצור טרקטורים בארץ ולכן מחירי טרקטורים עלולים להיות יקרים יותר מאשר אילו היינו קונים אותם ישירות בחו"ל. מחירי ההובלה עלולים להיות יקרים גם משום המשאבים הרבים שיש להפעיל לצורך הייבוא, אז איך אפשר לחסוך אותם?
כיצד ניתן לחסוך במחירי טרקטורים?
ראשית, לקנות או לשכור ישירות מהיבואן או מחנות ותיקה המעניקה לרכב אחריות. אם הכוונה היא להחליף חלקי חילוף, רצוי לקנות חלקי חילוף מקוריים, היות וחלק שאינו מקורי שנשחק עלול להשפיע על חלק אחר בטרקטור. טרקטורים שעובדים הרבה בשטח חייבים עבודת תחזוקה שוטפת, שאת התשלום עליה ניתן לחסוך, בעיקר אם המשימות שאותן יש לכם לבצע עימו מועטות או שזמן העבודה שלו אמור להיות קצוב – תוכלו לשכור את הרכב על פי שעות עבודה ביום, וכך לחסוך לא רק מחירי טרקטורים מסוגים שונים, אלא גם את עבודות התחזוקה בעבורם: טיפול שוטף בחלפים וניקיון כמו גם הכנסת הרכב למוסך לטרקטורים בבוא הזמן והצורך. יכול להיות שסכום הכסף שתחסכו בעבודה שכזו יהיה שווה לסכום יום עבודה של הנהג שלו. באותה מידה, ניתן לרכוש טרקטורים מיד שניה גם בחנויות לכלי רכב כבדים.
מחירי טרקטורים ממוצעים
יש לשים לב כי מחיר טרקטור הוא סביב ממוצע המחירים כפי מוצע בשוק. קרו לאחרונה תופעות שטרקטורים הוברחו דרך הרשות הפלסטינית בהסוואה של חלקי חילוף לטרקטורים, ועקב כך מחירי הטרקטורים הוזלו באורח מובהק, ועל כן כדאי להשמר ממחירים זולים "מדי".