20 טון של איכות

מלגזות מהוות צמ"ה נפוץ ושמיש בלא מעט תעשיות וחללי עבודה שונים ומגוונים בישראל. המלגזות משמשות להעברת משאות בתוך מרחבים מצומצמים יחסית, כשבעזרת שיני המנוף שלהן ניתן אף למקם משאות כבדי משקל במדפים גבוהים ומרוחקים.

אחת מהמלגזות המשמשות תעשיות רבות היא מלגזה 20 טון. גם בתחום זה, ישראלים רבים בוחרים במלגזות של "צפניק" וזאת בעבור היכולת ליהנות ממלגזות אמינות המאפשרות לבצע משימות רבות בכל מתחמי התעשייה השונים, זאת לצד שמירה על בטיחות המפעילים.

כיצד מוגדרת המלגזה בישראל?

על פי תקנות התעבורה – 1961 המלגזה בישראל מוגדרת כ"מכונה ניידת בעלת תורן או זרוע שליפה, שלהם מחובר מזלג או התקן אחר המיועדים להרמה ולשינוע של משאות". על המלגזה להיות מוגדרת כזו ברישיונה, כשהיא "מכוונת בידי אדם האוחז בה" ואינה מיודעת בשום מצב ככלי רכב שאמור לשנע נוסעים או את הנהג עצמו.

אלו שני סוגים של מלגזות תמצאו בצפניק?

ביקור באתר האינטרנט של "צפניק" יאפשר לכם להבין כי קיימת הבחנה בין שני סוגים עיקריים של מלגזות – מלגזות המונעות במנוע דיזל ומלגזות חשמליות.

מלגזות המונעות במנוע דיזל כוללות, בין היתר, מספר מערכות שלא נמצא במלגזות חשמליות. מדובר על מערכת הידראולית, מערכת לפליטת עשן, מערכות אספקת דלק ועוד. מלגזות אלו מאופיינות כמלגזות המסוגלות לשאת משאות של עד כ-20 טונות.

הדלק שצורכות מלגזות דיזל הוא סולר ואין כל צורך בטעינה חשמלית שלהן. מדובר על מלגזות המסוגלות לעבוד בתנאי מזג אוויר קשים ובחללים הנחשבים מאתגרים ופחות נוחים. באותן מלגזות נמצא לרוב גלגלים גמישים ורחבים ולאורך זמן אותן מלגזות ידרשו תחזוקה וטיפולים תכופים יותר.

האפשרת השנייה הקוסמת ללא מעט תעשיות כיום היא הבחירה במלגזה חשמלית. מדובר במלגזות שיהיו ברוב המקרים קטנות יותר בגודלן לעומת מלגזות הדיזל, כשהן מיועדות לנשיאת משאות של עד 9 טונות.

מלגזות אלו פועלות באמצעות כוח חשמלי, כשיש לוודא כי המלגזות נטענות מחדש בעת הצורך. מדובר על מלגזות המאפשרות עבודה בחללים מצומצמים וצרים, הן אינן פוגעות באיכות האוויר ונחשבות לשקטות יותר לעומת הרעש שנוצר ממלגזות דיזל.

מלגזה חשמלית תאפשר לכם ליהנות ממלגזה נוחה יותר לתפעול, בעלות צריכה נמוכה של חשמל לעומת השימוש בסולר ותחזוקה קלה וזולה יותר לאורך זמן.

מתי כדאי לבחור במלגזת דיזל ומתי במלגזה חשמלית?

שימוש במלגזת דיזל מומלץ במסגרות תעשייתיות בהם קיימת פעילות מרובה ואינטנסיבית. לחקלאים ומשקים העובדים בתנאי שטח מאתגרים ובוציים הבחירה המתבקשת תהיה, גם כן, במלגזת דיזל.

בחירה במלגזה חשמלית כדאית במקרים ובהם מדובר בהעברה של משאות שאינם נחשבים לכבדים אשר נעים ממשקלים של מאות ק"ג ועד ל-8-9 טונות. מרחבי תעשייה ומפעלים צפופים וקטנים, כמו גם משקי חקלאות באותו הסגנון, העדיפות היא בבחירה של מלגזה חשמלית בלבד.

הכירו את מלגזת הדיזל של צפניק

לקוחות רבים של "צפניק" זקוקים, בחלק ניכר מהמקרים, למלגזה 20 טון. כושר הרמה של 20 טון, כפי שכבר הזכרנו קודם, מצריך שימוש במלגזה מסיבית ועל כן הבחירה המתבקשת תהיה מלגזה בעלת מנוע טורבו דיזל.

אנו ב"צפניק" ממליצים למגוון לקוחותינו את מלגזת H16-20XD – מלגזה המותאמת למכולות ומטענים בעלת כושר הרמה לגובה מרבי של 6.2 מטרים. על אף שמדובר במלגזת דיזל, נהנים מפעילי המלגזה מתא סגור ומאובזר הכולל מזגן לקירור וחימום, מראות המאפשרות ראייה רחבה כלפי פנים והחוצה, הגה שליטה טלסקופי מתכוונן ומגבים אחוריים וקדמיים.

מלגזת H16-20XD, יחד עם מגוון רחב של מלגזות, מיובאות ישירות מחברת Hyster האמריקאית. Hyster נוסדה ב-1929 ומתמחה בייצור של מלגזות ואף בטיפול בחומרי תעשייה שונים. לחברה מוניטין בינלאומי רחב ומלגזות שלה נמכרות במאות מדינות ברחבי העולם, כשכאן בישראל ניתן להשיגם באמצעות חברת "צפניק".

מלגזות וציוד הרמה קונים רק בצ'פניק!
  • ניסיון ומקצועיות: חברת דוד צ'פניק ובניו מייבאת ומשווקת מלגזות כבר יותר מארבעים שנה ובתקופה ארוכה שכזו צוברים ניסיון שלא ניתן להתעלם ממנו. שוק המלגזות רווי ביבואנים שאינם עונים על הקריטריונים המקצועיים ולכן חשוב לרכוש ציוד הרמה ושינוע רק אצל יבואן ותיק ומנוסה.
  • מגוון מוצרים רחב: אצלנו בדוד צ'פניק ובניו תמצאו מגוון עצום של מלגזות וציוד הרמה והעמסה – החל מעגלות משטחים ידניות עם כושר הרמה של 2 טון, וכן שלל מלגזות חשמליות ומפעילים הולכים ועד למלגזות ענק המסוגלות לשנע מכולות השוקלות 50 טון.
  • איכות ואמינות המוצר: להלן המותגים והיצרנים שמיובאים לישראל באופן בלעדי על ידי החברה – המותג הוותיק והבינלאומי HYSTER, מלגזות השדה והמעמיסים מבית MANITOU צרפת, ובנוסף, מותג המלגזות החשמליות הזעירות MARIOTTI המיוצרות באיטליה. כל אחד מהמותגים הנ"ל נחשב למוביל מתחומו בעולם באיכות ובאמינות המוצרים אותם הוא מייצג – מה שבטוח, אצל דוד צ'פניק ובניו כל לקוח יכול למצוא את המלגזה הייעודית אשר תתאים לעסק שלו.
  • שירות מהיר ומקצועי: בשורה התחתונה, כאשר מחפשים לרכוש מלגזה קודם כל חושבים על שירות – וכאשר בוחרים שירות חשוב להסתכל על התמונה הכוללת ולהבין כי השירות המקיף ביותר והניסיון המקצועי העשיר ביותר נמצא אצל דוד צ'פניק ובניו בע"מ.
כמה עולה מלגזה חדשה

רכישת מלגזה הינה רכישה הכרחית לכל עסק שיש לו מלאי הדורש אחסנה ושינוע. ללא שימוש במלגזה הרי שניהול מחסן לוגיסטי כמעט והיה בלתי אפשרי. עם זאת, המחיר של מלגזה חדשה לא תמיד נוח כיס וגם בעלי עסקים גדולים ימצאו את עצמם מתלבטים רבות לפני רכישה. אז כמה עולה מלגזה חדשה ובמה זה תלוי?

שאלה של צורך ושל תקציב

בחירת מלגזה חדשה היא למעשה הפער בין התקציב שלכם לבין הדרישות שלכם. כל עסק חייב להבין איזו מלגזה הוא צריך ורק לאחר מכן לבצע סקר שוק מקיף. למשל, עסק הצריך מלגזת דיזל חזקה יותר כי העבודה מתבצעת במקום פתוח כמו בענף הבנייה או בחקלאות, יהיה שונה מעסק שצריך מלגזה חשמלית לניהול מחסן לוגיסטי. כמו כן, פרמטרים כמו כושר הרמה ,גובה הרמה, מרכז כובד וסוג מטען, משפיעים כולם על סוג המלגזה וגם על המחיר. מה עוד משפיע על מחיר המלגזה החדשה?

מה גורם לעליית מחיר המלגזה?

  • מחיר המלגזה מושפע מאוד מארץ הייצור. האם לארץ הייצור יש חשיבות גם לגבי האיכות? בוודאי, מלגזות המיוצרות באירופה נחשבות לטובות יותר בעיקר בגלל ניסיון ארוך השנים של היצרן, יותר מאשר מלגזות המיוצרות בסין. אמנם הפער הזה מצטמצם משנה לשנה אך עדיין ניכר ומוצרים מסין, כולל מלגזות, בדרך כלל יהיו זולים יותר.

  • לשם השוואה ניקח מלגזה סינית עם כושר הרמה של 2.5 טון, שבארץ תעלה בין 55 אלף שקלים ל-70 אלף שקלים. מלגזה זו מיוצרת בעיקר מחלקים סינים וזה מסביר את המחיר הנמוך שלה. לעומת זאת, אם המכלולים הפנימיים של המלגזה (כמו גיר ומנוע) יהיו אירופאים, דבר שקורה לא מעט, מחיר המלגזה יעלה ויכול להגיע עד ל80 אלף שקלים.

  • מה קורה כאשר מדובר במלגזה המיוצרת באירופה? האמינות שלה תהיה גדולה יותר ובניגוד למלגזות הסיניות היא תחזיק מעמד (וערך כספי) לשנים רבות יותר, אך היא גם תעלה בין 90 ל-100 אלף שקלים. פער המחיר גורם לאנשים רבים לקנות בסופו של דבר מסין ולהתפשר על האיכות דבר שלא תמיד יהיה המעשה הנכון.
כמה עולה מלגזה חשמלית

מלגזות מהוות מכשיר מאוד חיוני במקומות עבודה רבים. המלגזה היא רכב שעובד על חשמל או מנוע ואליה מחובר התקן מסוים כגון סל או משטח שמטרתו לסחוב ולהרים משאות כבדים. נהיגה על מלגזה דורשת רישיון מיוחד וזהירות ובטיחות בהליך העבודה. המחיר של המלגזות משתנה מחברה אחת לשנייה, כמו כן הוא תלוי בפרמטרים שונים.

השימוש במלגזות חשמליות עולה מידיי שנה ביחס למלגזות המונעות בדיזל וזאת בגלל הצורך של עסקים להציג מדיניות השומרת על הסביבה. המלגזה החשמלית פועלת עם זיהום אוויר מינימאלי ופחות לכלוך על הקרקע, אך כמה יעלה לקנות אותה ומה משפיע על המחיר?

לצפיה בקטלוג מלגזות חשמליות לחצו כאן

פרמטרים לקביעת מחיר המלגזה

ישנם סוגים שונים של מלגזות. חלק מהמלגזות נעות באמצעות חשמל וכיוון והם ידידותיות לסביבה ולא צורכות דלק הן יכולות להיות יקרות יותר, עם זאת זה שווה את ההשקעה. מצד שני הן קטנות יותר ויכולות לסחוב משאות קטנים יותר. מלגזות שפועלות על דיזל יכולות להיות זולות יותר אך המשקל שהן סוחבות יכול להיות מאוד גדול ולהגיע לכ6 טון! המחיר של המלגזות תלוי גם אם הן מופעלות באופן ידני או באופן מכני. כאשר בוחרים מלגזה צריך לחשוב גם על השימוש שלה. שימוש במלגזות מאוד נפוץ בחקלאות ובעולם התעשייתי, כמו כן במפעלים גדולים. כל מלגזה יכולה לעמוד במשקל מסוים על כן חשוב להעריך טרם הרכישה מה הוא המשקל שהינכם אמורים לסחוב והאם המלגזה יכולה לעמוד בו?

יש מגוון רחב של פרמטרים המשפיעים על המחיר הסופי של המלגזה החשמלית, מלגזון הרמה קטן יכול לעלות החל מ-20 אלף שקלים ואילו מלגזה חשמלית עם משקולת נגדית יכולה להגיע עד למעלה מ-250 אלף שקלים. כמו במלגזה המופעלת על דיזל או גז גם פה יש כמה משתנים כמו כושר הרמה, גובה הרמה, מרכז כובד וסוג מטען, המשפיעים על מחיר המלגזה.

מהם אותם מרכיבים וכיצד הם משפיעים?

מה משפיע על מחיר המלגזה החשמלית?

  • מחיר המלגזה מושפע בעיקר מכושר ההרמה והמפרט הטכני שלה. ככל שהמלגזה תהיה בעל מפרט טכני עשיר יותר כך למעשה היא תעלה יותר, כאשר המחיר יכול להיות בפער ניכר ממלגזות אחרות. למשל, מלגזה עם כושר הרמה של 1.5 טון עשויה לעלות בין 70 ל-80 אלף כאשר מלגזה המרימה 2 טון תעלה כבר בין 90 ל-120 אלף וכן הלאה. ככל שכושר ההרמה גדול יותר כך המחיר שתשלמו יהיה גבוה יותר ולכן חשוב להבין מה הדרישות של העסק שלכם.
  • מלגזות חשמליות מיוצרות בכל רחבי העולם כאשר היצרניות הגדולות נמצאות בסין, אירופה וארצות הברית. מלגזה חשמלית המיוצרת באירופה או בארצות הברית בדרך כלל תהיה יקרה יותר ממלגזה המיוצרת בסין. לשם השוואה מלגזה סינית תעלה בין 70 ל-80 אלף שקלים כאשר מלגזה חשמלית עם מפרט טכני דומה באירופה תעלה בין 80 ל-130 אלף שקלים.
  • חשוב לזכור שישנם אביזרים שיוסיפו משמעותית למחיר המלגזה החשמלית כגון, תא מפעיל סגור או פתוח, גובה תורן הרמה, סוג הגלגל, ארוך קלשונים ועוד. כמו כן מלגזות המרימות משקלים כבדים יותר יהיו יקרות יותר ויכולות גם להגיע ל-250 אלף שקלים ומעלה.

השוואת מחירי מלגזות

בכדי לבדוק מחירים ראליים של מלגזות ולעשות השוואה כדאי להיעזר באינטרנט. ההתפתחות של עולם האינטרנט והן של הטכנולוגיה הביאה לריבוי אתרים שעוסקים בבנייה ובפיתוח ציוד מכני הנדסי. על כן ניתן למצוא באינטרנט מידע רב אודות הנושא. ניתן לעשות השוואת מחירים בנושא מלגזות במנועי חיפוש המיועדים במיוחד לכך. כמו כן ניתן לחפש חברות שעוסקות בייצור והשכרת מלגזות ולבדוק מה המחירים שהן מציעות. חברות מסוימות יכולות להיות יקרניות בעקבות מוניטין ובלי צדק בעוד אותו מוצר יכול להימכר או להישכר במחיר מוזל במיוחד. רצוי לעשות סקר שוק מעמיק טרם בוחרים מלגזה.

מלגזון מפעיל הולך

בחללי התעשייה השונים קיים שימוש רחב בכלים המאפשרים העמסה וניוד קל ונוח של סחורות שונות. אחד מהכלים בהם עושים שימוש רחב הוא מלגזון מפעיל הולך, כשגם כלי זה ניתן לרכישה באתר של "צ'פניק".

מלגזון מפעיל הולך, המוכר גם בשם מכונה ניידת רגלית, הינו עגלת משטחים המופעלת באמצעות אדם שמפעיל אותה מחלקה האחורי. מדובר בכלי קל לתפעול המיועד לעבודה בחללים צרים וצפופים, שבהם שימוש במלגזה מונעת לא תמיד אפשרי.

במה נבדל מלגזון מפעיל הולך משאר המלגזות המסורתיות?

מלגזון מפעיל הולך מהווה כלי השונה בשימושו ובמראהו לעומת המלגזות המסורתיות. למלגזון, לעומת אותן מלגזות, אין מפעיל המשמש כנהג ומכאן שאין בכלים אלו תאים המיועדים לישיבה של נהג.

במלגזון מפעיל הולך, האדם שמפעיל את הכלי נמצא, כאמור, בחלקו האחורי של הכלי ומנווט אותו באופן ידני באמצעות ידית המחוברת למשטח העמסה. בכלים אלו אין יכולות תמרון הקיימות במלגזות מסורתיות ולא ניתן להאיץ אותן לרמות שונות של מהירות.

לצד ההבדלים בין המלגזון למלגזות מסורתיות, לכלי זה יכולת העמסה, פריקה וטעינה הכוללת טווחים הדומים ליכולות של המלגזות המסורתיות, כשהיתרון היחסי שלהם, כאמור, הינו ביכולת לתפעלם בחללים צרים וצפופים.

היכן ניתן להפעיל מלגזון מפעיל הולך?

למלגזון מפעיל הולך מגבלות הנוגעות למקומות בהם ניתן להפעילו וזאת בדומה לתקנות הפעלה הקיימות לכלי צמ"ה אחרים. בכל הנוגע לתפעולו של הכלי מחוץ לשטחי התעשייה והמפעלים, ההפעלה מותרת במספר מוקדים.

המוקד הראשון המאפשר את הפעלתו הוא ברדיוס של 500 מטרים בסמוך למפעל. הרציונל המאפשר הפעלתו ברדיוס זה, בא לתת מענה למקרים בהם יש צורך בטעינה, פריקה והעמסה של ציוד המגיע לחללי תעשייה ומפעלים, כשאת אותו ציוד לא ניתן להכניס לשטחי התעשייה והמפעלים ומכאן שיש צורך לצאת עם מלגזון מפעיל הולך מחוץ לשטח המפעל ולעשות בו שימוש.

מרחב נוסף מחוץ למפעל המאפשר הפעלה של מלגזון מפעיל הולך, מתאפשר בדרך עירונית. מדובר על דרכים הנמצאות בתחום השיפוט של עיריות ורשויות מקומיות, כשלא פעם ניתן למצוא דרכים אלו במרחבים בהם קיימים חללי תעשייה ומפעלים קטנים ובינוניים. הכניסה לדרך עירונית מסומנת בתמרור 424 – אזור דרכים עירוניות והיציאה מדרך זו מסומנת בתמרור 425 – קצה אזור דרכים עירוניות.

בדרכים עירוניות רבות קיימת, באופן טבעי, תנועה ערה של הולכי רגל ושל כלים שאינם מוגדרים ככלי רכב. מכאן, שגם שימוש במלגזון מפעיל אפשרית בדרכים אלו, כשהפעלת המלגזון נעשית תחת מגבלת המהירות המותרת וזאת תוך דרישה מהמפעילים לנקוט במשנה זהירות בעת שינוע הכלי.

הפעלת מלגזון מפעיל הולך מתאפשרת גם במקומות וחללים שהוגדרו כמקומות בהם מטרת ביצוע פרויקט העבודה מצריך שימוש באותו מלגזון. במקרים אלו, השימוש במלגזון ושאר כלי צמ"ה שונים מתאפשר לאחר שאותם חללים ואזורים הוגדרו כאזורים בהם מתקיים פרויקט העבודה, דוגמת עבודות הנעשות בבנייה והקמה של אולם ספורט בשטח שיועד לכך.

מפעילי מלגזון מפעיל הולך מודעים לתקנה כי הפעלת המלגזון בדרכים אחרות, שבהן הפעלתו מייצרת סכנה והפרעה משמעותית לתנועת הולכי רגל וכלי רכב הינה אסורה בתכלית האיסור. לצד זאת, על המפעילים וממונה הבטיחות לזכור כי לאותם כלים גלגלים המיועדים להפעלה יומיומית על גבי בטון מוחלק.

שימוש במלגזון מפעיל הולך על גבי משטחים אחרים עלול להוביל להתהפכות של המלגזון והמטען שנמצא עליו וליצירת שחיקה של גלגלי הוולקולן (גלגלים להם ציפוי המאפשר להם לעמוד תחת שחיקה ועומסים ברמות גבוהות).

הכשרת מפעיל המלגזון

ברכישה של מלגזון מפעיל הולך, מחויבות כלל החברות שמוכרות כלים אלו לספק ללקוחותיהם ספר מפעיל בעברית. ההחלטה ליצור ספר מפעיל בעברית לכל דגם של מלגזון נכנסה לתוקף עוד בשנת 1999, כשעל מפעילי המלגזון להכיר וללמוד את ספר המפעיל וזאת כחלק מהדרישה בסעיף 25 בדיני התעבורה בה מצוין כי "לא ינהג אדם ברכב אלא אם הוא בקי בהפעלתו ובשימוש בו".

דילוג לתוכן