מידע מקצועי

בלוג

ברוכים הבאים לבלוג המקצועי של דוד צ'פניק ובניו, הפועלת משנת 1973 ביבוא, שיווק ואחזקת מותגי צ.מ.ה מהמובילים בעולם, תוך הקפדה מתמדת על שירות איכותי וזמין!
בבלוג שלנו תוכלו למצוא מדריכים מקצועיים ולהתעדכן בחידושים טכנולוגיים בעולם הצ.מ.ה. בכל שאלה, תמיד מוזמנים לפנות אלינו, נשמח לתת לכם שירות מקצועי, אדיב ואיכותי.

מלגזות למפעל – מלגזה חשמלית מול מלגזת דיזל

מפעלים רבים בישראל ובעולם עושים שימוש רחב במלגזות. אלו מאפשרות תפוקת עבודה רבה בכל יום עבודה, זאת לצד היכולת לעבוד בצורה בטוחה ויעילה. בשוק המלגזות קיימת הבחנה בין שני סוגים – מלגזות חשמליות ומלגזות דיזל.

המלגזות, כחלק מצמ"ה הכרחי במפעלים רבים, הופכות עם השנים למשוכללות ויעילות יותר. בישראל, נהנים מפעלים רבים מהיכולת לרכוש או לשכור מלגזות וציוד צמ"ה ברמה גבוהה מחברת צפניק.

בכתבה שלפניכם נעמיק אודות ההבדלים בין מלגזה חשמלית למלגזת דיזל.

מהם היתרונות היחסיים של מלגזה חשמלית?

מלגזות חשמליות יהיו לרוב מלגזות נוחות וקלות יותר לנהיגה ותפעול, כשרדיוס הסיבוב שלהן נמוך יותר לעומת מלגזות דיזל, מה שהופך אותן יעילות וכדאיות במרחבי עבודה צרים וצפופים. נוחות הנסיעה במלגזה חשמלית, לעומת מלגזת הדיזל, נעוץ גם בעובדה כי במלגזה זו שתי דוושות בלבד (דוושת נסיעה ובלם) וזאת לעומת דוושת קלאץ' במלגזות הדיזל.

בכל הנוגע לעלויות התחזוקה, עלויות המלגזות החשמליות נמוכות יותר, זאת גם בשל העובדה כי במלגזות אלו קיימים מספר נמוך יותר של חלקים נעים לעומת מלגזות דיזל. עבור מפעלים וחללים בהם מאוחסן מזון, השימוש במלגזה חשמלית מחייב וזאת בשל העובדה כי אותם חללים סגורים שבהם מזון, השימוש במלגזת דיזל יוביל במהרה לפגיעה וזיהום של המזון.

מה חשוב להכיר בכל הנוגע לבחירה במלגזה חשמלית?

לצד היתרונות היחסיים והבולטים בבחירה במלגזות חשמליות, יש להכיר מספר נקודות חשובות הנוגעות לרכישתן.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון נוגעת לעלות ראשונית גבוהה של מלגזות אלו וזאת בשל המחיר הנוסף שיש לשלם על המצבר והמטען של המלגזה. עבור מפעלים העובדים 24/7 חשוב לקחת בחשבון כי בעת הטענת המלגזות החשמליות, אלו בעצם מושבתות ואין אפשרות לעשות בהן שימוש.

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון , מתייחס לכך שמלגזות חשמליות אינן מומלצות במפעלים בהם עבודת המלגזות מתבצעת בחלקה או בשלמותה באוויר הפתוח, לבטח בעונת החורף הגשומה. שימוש במלגזות חשמליות באזורים לחים וגשומים עלול להוביל לבעיות ברכיבים החשמליים השונים ולהוביל למספר רב של תקלות בפרקי זמן קצרים, עד לכדי להשבתה ממושכת של אותן מלגזות.

מהם היתרונות היחסיים של מלגזות דיזל?

מלגזות דיזל נחשבות למלגזות אידיאליות עבור מפעלים שעבודתם נעשית באוויר הפתוח. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי החלופה לכך לא אפשרית (כפי שהרחבנו קודם) וזאת לצד העובדה כי השימוש במלגזות דיזל כולל פליטה של אדים ועשן, כשעדיף שאלו ייפלו לאוויר הפתוח ולא בתוך חלל סגור.

יתרון נוסף ובולט של מלגזות הדיזל נוגע לחסכוניות שלהן לאורך זמן לעומת מלגזות חשמליות ואף מלגזות גז. טנק של 50 ליטרים סולר ישמש כל מלגזת דיזל לשעות רבות של עבודה, כשהפעלה של מספר מלגזות דיזל בכל יום עבודה, תוביל לחיסכון רוחבי משמעותי בהוצאות לעומת החלופות הקיימות.

מבחינת ביצועיים, מלגזות הדיזל מצטיינות ביכולות הרמה טובות יותר ובמהירות והאצה גבוהים. היכולת להוסיף למלגזות כלים, דוגמת קלשונים או חבקים הידראוליים, אפשרי וקל יותר וזאת למול היכולות הגבוהות של מנועי הדיזל, כשהוספה של אותם כלים למלגזות חשמליות עלולות להוביל בזמן קצר להיחלשות המצברים.

מה חשוב להכיר בכל הנוגע לבחירה במלגזת דיזל?

לצד היתרונות היחסיים בבחירה במלגזת דיזל, יש לקחת בחשבון כי מדובר בכלים רועשים הפולטים לאורך עבודתם גזים ועשן שאינם ידידותיים לנו וכאלו שעלולים אף להוביל, במפעלים סגורים או סמי סגורים, להפעלה של גלאי העשן.

גודלן של מלגזות הדיזל רחב יותר לעומת אלו החשמליות. על כן, חשוב לקחת בחשבון כי שילובן בחללי עבודה צרים וצפופים עלול להיות בעייתי ולפגוע ביעילות העבודה לאורך זמן ואף להוביל לתאונות מצערות.

מעוניינים לבדוק איזו מלגזה מתאימה למפעל שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום בעבור רכישה או השכרה של מלגזה, זאת תוך היכולת להתאים את המלגזה הנכונה ביותר לצרכים הייחודיים שלכם.

טרקטור קטן לחקלאות מודרנית

שימוש בטרקטור קטן לחקלאות הופך את עבודת החקלאות בישראל וברחבי העולם לקלה ופשוטה יותר. היכולת לעשות שימוש בצמ"ה קומפקטי יותר מוכיח עצמו במשקים חקלאיים רבים ברחבי הארץ והופך את חברת "צפניק" לשחקנית מרכזית בייבוא של טרקטורים אלו לישראל.

שימוש יעיל בשטחי הגידול השונים מצריך, בחלק ניכר מהמקרים, הקמה של שטח גידול צפוף ומעובה וכזה שמצריך שימוש בטרקטור קטן וכזה המסוגל לעבור במעברים ובמבנים חקלאיים צרים. אנו ב"צפניק" שואפים לספק לחקלאים בישראל טרקטור קטן לחקלאות, כשצמ"ה זה הופך לשימושי ויעיל בשלבים רבים, דוגמת זריעה, זיבול, דישון, קציר ועוד.

המעבר בישראל לטרקטור אופני ובתוכו שילוב של טרקטורים קטנים

טרקטור מטעים לנדיני רקס 3

בישראל, עד סוף שנות ה-40 השימוש בטרקטורים לצורכי חקלאות היה באמצעות טרקטורים הנעים על גבי זחלים, כשהשימוש בהם היה מוגבל, מסורבל ואיטי.

המעבר לטרקטורים אופניים אפשר לחקלאים בארץ ישראל, באותה עת, להרחיב ולשדרג את עבודת גידולי השורה, כשהטרקטורים האופניים החדשים התאפיינו כטרקטורים גבוהים, בעלי צמיגים גדולים, מרווחי קרקע גדולים וכאלו המאפשרים להרחיב את יכולת העבודה איתם.

זיבול ודישון השדות באמצעות טרקטור קטן לחקלאות

אחד מהשלבים החשובים בתהליך הגידול כולל תהליך של זיבול ודישון הקרקע, כשתהליך זה נעשה כיום גם באמצעות טרקטורים קטנים. טיוב הקרקע נעשה באמצעות שימוש בזבל אורגני, כשזבל זה כולל, בין היתר, שימוש בזבל צאן ורפת.

בשנות ה-60 התפתח תהליך הזיבול והדישון וכזה שהפך את הטרקטור לכלי צמ"ה משמעותי ויעיל, כשהחל השימוש במדשנות Vicon מהולנד ובהמשך המעבר למדשנות צנטריפוגליות שהשכיחו בבת אחת את השימוש המסורבל של מדשנות הארגז.

שימוש במדשנות צנטריפוגליות מאפשר כיום תלייה שלהן על גבי טרקטורים בגדלים שונים, כשהמנגנון הקיים במדשנות אלו מאפשר לחקלאים דישון מדויק יותר וזאת בהתאם לצרכים השונים הקיימים באי אלו גידולים.

מלאכת דיש הדגנים באמצעות טרקטור קטן לחקלאות

טרקטור חקלאי

פעילות ענפה נוספת בה ניתן לעשות שימוש בטרקטור קטן לחקלאות היא פעילות הדישה. פעילות שמטרתה להפריד את המוץ (קשקשים עליונים ותחתונים המהווים חלק מעטיפת הפרח במשפחת הדגניים) מן הדגן.

בחקלאות המודרנית נעשה שימוש יעיל במכונות דישה, כשבשנים הראשונות אותן מכונות הופעלו באמצעות מנועי קיטור וכיום הן מופעלות באמצעות טרקטורים. מכונות אלו בעצם מבצעות "בליעה" את האלומות (אגודות שיבולים האסופות יחד) יחד עם חוטי הקשירה, כשלאחר אותה "בליעה" מתבצע תהליך הפרדת המוץ באמצעות תוף דישה ומערכות ניעור, ניפוי ומפוח.

הנעת מכונות הדישה אפשרית גם בשימוש של טרקטור קטן לחקלאות, כשלטרקטור זה נדרש גלגל הנעה ושימוש ברצועת הנעה רחבה.

טרקטור קטן לחקלאות מדגם REX 3 של חברת Landini

ב"צפניק" שמו לעצמם מטרה לספק ללקוחותיהם טרקטור קטן לחקלאות איכותי ויעיל, כשגם כאן הבחירה המושכלת כוללת דגם נוסף של החברה האיטלקית Landini, המאפשרת רכישה של דגם ה-REX 3, תוך היכולת לבחור בין טרקטור קטן עם קבינה סגורה וטרקטור קטן ללא קבינה

הקומפקטיות של ה-REX 3 הפכה אותו לטרקטור קטן המועדף על ידי חקלאים רבים באיטליה ורחבי אירופה. חלק מאותה קומפקטיות מאופיינת במכסה מנוע נמוך הנמצא בגובה של 1.25 מטרים מעל פני הקרקע ורוחב מינימלי של 1.35 מטרים. רוחב המאפשר שימוש יעיל בטרקטור בפרדסים בהן שורות העצים צפופות.

מהירותו המרבית של טרקטור ה-REX 3 היא 40 קמ"ש, מה שמאפשר לחקלאים מעבר מהיר ויעיל בין מספר משקים המרוכזים במתארי שטח רחבים, זאת תוך היכולת לנוע גם על גבי כבישים סלולים. מנוע הטרקטור כולל ארבעה צילינדרים טורבו, מצנן ומערכת הזרקת מסילה משותפת המספקת מומנט לתגובה מהירה, הן בנסיעה בשטח והן בנסיעה על גבי כביש סלול.

מעוניינים לבחון איזה טרקטור קטן לחקלאות מתאים לצרכים שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-9533200 או בדואר האלקטרוני sales-team@czapnik.co.il.

הכוח שלכם במטעים

חקלאים רבים העוסקים בגידולי מטעים בישראל יודעים לומר עד כמה חשוב להסתייע בטרקטור המיועד לעבודה בשטחים אלו. עבור רבים מהם, מהווה חברת צפניק את הכתובת המהימנה והאיכותית לכל חקלאי שמחפש טרקטור מטעים למכירה.

שימוש במטעים מהווה אחת מיחידות הייצור בתחום החקלאות המודרנית. מדובר ביחידות ייצור המאופיינות ברוב המקרים בגידול של מטעי עצים, כשהיכולת לתפעל ולעבוד בכל מטע מצריך שימוש נבון בכלי צמ"ה ובראשו טרקטור מטעים.

מטעים בישראל – רקע

הצורך בטרקטור מטעים למכירה קיים גם בקרב חקלאים רבים בישראל. על פי נתונים שהוצגו על ידי מרכז המחקר והמידע של כנסת ישראל בנובמבר 2020, נכון לשנת 2017 כ-24.8% מהמשקים החקלאיים בישראל הינם מטעים (19.3% מטעים ללא הדרים ו-5.5% מטעי הדרים).

למול העבודה כי כמעט רבע מהמשקים החקלאיים בישראלים כוללים מטעים, כשמספרם הכולל מגיע לכדי 7,247 משקים העוסקים בגידולי מטעים, הדבר מדגיש את הביקוש הרב בקרב חקלאים רבים בישראל בטרקטור מטעים למכירה, כשישנם מטעים החולשים על שטחים רחבים, מה שלא פעם מצריך שימוש במספר רב של טרקטורים אלו עבור מטע אחד בלבד.

הצורך בטרקטור בגידולי מטעים

שימוש בטרקטור במטעים הכרחי, כשכלי זה מאפשר לחקלאים ולצוותים שעובדים עימו לבצע מגוון רחב של פעולות, כשחלקן נוגעות באופן ישיר לאופן גידול המטעים והכנת הקרקע וביכולת לשנע בתוך אותם מטעים צפופים כלים ממונעים נוספים, כלי עבודה ועובדים.

השימוש בטרקטור למטעים מתחיל בשלבים הראשונים של הקמת המטעים, כשהחקלאים עושים בו שימוש נבון ומושכל בעיבוד הקרקע לפני נטיעת העצים. למול המגוון הרחב הקיים בנוגע לטרקטורים המיועדים למטעים, יכולים אותם חקלאים לבחור בטרקטור המתאים בצורה מדויקת למתאר המטע שלהם, לבטח במקרים בהם מדובר במטעים שבהם מרווחי השתילה קצרים וצפופים.

השימוש היומיומי בטרקטור מאפשר לצוותים החקלאיים לעמוד ביעדים היומיומיים שלהם, זאת תוך היכולת לחסוך בעמל וזמן יקר במידה והיו בוחרים לעשות שימוש מצומצם בכלי זה. ההשקעה הכספית בכלים אלו, בסופו של תהליך, מוכיחה עצמה כהשקעה רווחית עבור משקים רבים, כשאותם כלים מאפשרים לחקלאיים לנצל בצורה מרבית את שטחי הגידול שלהם, זאת תוך הידיעה כי אותם כלים יאפשרו להם לעמוד בכלל המשימות הנכונות להם לאורך כל עונת הגידול.

טרקטור המטעים REX4 של המותג האיטלקי Landini

אנו בחברת "צפניק" רואים חשיבות רבה בבחירה מושכלת ומקצועית בכל הנוגע לייבוא של טרקטורים לשימוש בחקלאות, לבטח כשמדובר בטרקטור מטעים למכירה. אחד מהמוצרים המובילים בקטגוריית הטרקטורים למטעים הוא טרקטור ה- REX4 של המותג האיטלקי Landini.

ב-Landini הפכו את טרקטור המטעים REX4 לכלי עבודה בעל שיפורים טכנולוגיים ופונקציונליים רחבים לעומת הדגמים הקודמים. לטרקטור יכולת לספק את הצרכים הרבים הקיימים כיום בחקלאות המודרנית, זאת תוך התייחסות ושילוב של טכנולוגיות חדישות הנוגעות לנוחות מרבית עבור מפעילי הטרקטורים, עיצוב חדשני וארגונומיה ברמה הגבוהה ביותר.

כושר ההרמה של זרועות ה-REX4 מגיע למשקל מרבי של 2.7 טון, כשלטרקטור כ-24 הילוכים (12 הילוכים קדמיים ו-12 אחוריים).

התאימו את טרקטור המטע שלהם לצרכים שלכם

ב-Landini דאגו שדגם ה-REX4 יהיה לדגם שיוכל להתאים למספר מגוון ורחב של מטעים, כשתחת דגם זה נהנים החקלאים משישה תת דגמים שונים של ה-REX4: דגם F המותאם למטעים מסורתיים יותר המאופיינים כיום כמטעים קטנים ובינוניים; דגם S למטעים צרים וכאלו הנמצאים בשלב מוקדם בהם נשתלו עציצים נמוכים; דגם GE המותאם למטעים נמוכים ובעל יכולת לעבור תחת ענבי יבול נמוכים; דגם GB המיועד למטעי חממות (דוגמת מטעי הבננות בחוף הכרמל); דגם GT למטעים רחבים המותאם בעצם גם כטרקטור לעבודה בשטחים פתוחים; דגם V המיועד למטעים צרים כשבהם עושים שימוש רחב בכרמים.

מעוניינים בטרקטור מטעים למכירה? מוזמנים לפנות אלינו עוד היום בטלפון 03-9533200 או בדואר האלקטרוני sales-team@czapnik.co.il

20 טון של איכות

מלגזות מהוות צמ"ה נפוץ ושמיש בלא מעט תעשיות וחללי עבודה שונים ומגוונים בישראל. המלגזות משמשות להעברת משאות בתוך מרחבים מצומצמים יחסית, כשבעזרת שיני המנוף שלהן ניתן אף למקם משאות כבדי משקל במדפים גבוהים ומרוחקים.

אחת מהמלגזות המשמשות תעשיות רבות היא מלגזה 20 טון. גם בתחום זה, ישראלים רבים בוחרים במלגזות של "צפניק" וזאת בעבור היכולת ליהנות ממלגזות אמינות המאפשרות לבצע משימות רבות בכל מתחמי התעשייה השונים, זאת לצד שמירה על בטיחות המפעילים.

כיצד מוגדרת המלגזה בישראל?

על פי תקנות התעבורה – 1961 המלגזה בישראל מוגדרת כ"מכונה ניידת בעלת תורן או זרוע שליפה, שלהם מחובר מזלג או התקן אחר המיועדים להרמה ולשינוע של משאות". על המלגזה להיות מוגדרת כזו ברישיונה, כשהיא "מכוונת בידי אדם האוחז בה" ואינה מיודעת בשום מצב ככלי רכב שאמור לשנע נוסעים או את הנהג עצמו.

אלו שני סוגים של מלגזות תמצאו בצפניק?

ביקור באתר האינטרנט של "צפניק" יאפשר לכם להבין כי קיימת הבחנה בין שני סוגים עיקריים של מלגזות – מלגזות המונעות במנוע דיזל ומלגזות חשמליות.

מלגזות המונעות במנוע דיזל כוללות, בין היתר, מספר מערכות שלא נמצא במלגזות חשמליות. מדובר על מערכת הידראולית, מערכת לפליטת עשן, מערכות אספקת דלק ועוד. מלגזות אלו מאופיינות כמלגזות המסוגלות לשאת משאות של עד כ-20 טונות.

הדלק שצורכות מלגזות דיזל הוא סולר ואין כל צורך בטעינה חשמלית שלהן. מדובר על מלגזות המסוגלות לעבוד בתנאי מזג אוויר קשים ובחללים הנחשבים מאתגרים ופחות נוחים. באותן מלגזות נמצא לרוב גלגלים גמישים ורחבים ולאורך זמן אותן מלגזות ידרשו תחזוקה וטיפולים תכופים יותר.

האפשרת השנייה הקוסמת ללא מעט תעשיות כיום היא הבחירה במלגזה חשמלית. מדובר במלגזות שיהיו ברוב המקרים קטנות יותר בגודלן לעומת מלגזות הדיזל, כשהן מיועדות לנשיאת משאות של עד 9 טונות.

מלגזות אלו פועלות באמצעות כוח חשמלי, כשיש לוודא כי המלגזות נטענות מחדש בעת הצורך. מדובר על מלגזות המאפשרות עבודה בחללים מצומצמים וצרים, הן אינן פוגעות באיכות האוויר ונחשבות לשקטות יותר לעומת הרעש שנוצר ממלגזות דיזל.

מלגזה חשמלית תאפשר לכם ליהנות ממלגזה נוחה יותר לתפעול, בעלות צריכה נמוכה של חשמל לעומת השימוש בסולר ותחזוקה קלה וזולה יותר לאורך זמן.

מתי כדאי לבחור במלגזת דיזל ומתי במלגזה חשמלית?

שימוש במלגזת דיזל מומלץ במסגרות תעשייתיות בהם קיימת פעילות מרובה ואינטנסיבית. לחקלאים ומשקים העובדים בתנאי שטח מאתגרים ובוציים הבחירה המתבקשת תהיה, גם כן, במלגזת דיזל.

בחירה במלגזה חשמלית כדאית במקרים ובהם מדובר בהעברה של משאות שאינם נחשבים לכבדים אשר נעים ממשקלים של מאות ק"ג ועד ל-8-9 טונות. מרחבי תעשייה ומפעלים צפופים וקטנים, כמו גם משקי חקלאות באותו הסגנון, העדיפות היא בבחירה של מלגזה חשמלית בלבד.

הכירו את מלגזת הדיזל של צפניק

לקוחות רבים של "צפניק" זקוקים, בחלק ניכר מהמקרים, למלגזה 20 טון. כושר הרמה של 20 טון, כפי שכבר הזכרנו קודם, מצריך שימוש במלגזה מסיבית ועל כן הבחירה המתבקשת תהיה מלגזה בעלת מנוע טורבו דיזל.

אנו ב"צפניק" ממליצים למגוון לקוחותינו את מלגזת H16-20XD – מלגזה המותאמת למכולות ומטענים בעלת כושר הרמה לגובה מרבי של 6.2 מטרים. על אף שמדובר במלגזת דיזל, נהנים מפעילי המלגזה מתא סגור ומאובזר הכולל מזגן לקירור וחימום, מראות המאפשרות ראייה רחבה כלפי פנים והחוצה, הגה שליטה טלסקופי מתכוונן ומגבים אחוריים וקדמיים.

מלגזת H16-20XD, יחד עם מגוון רחב של מלגזות, מיובאות ישירות מחברת Hyster האמריקאית. Hyster נוסדה ב-1929 ומתמחה בייצור של מלגזות ואף בטיפול בחומרי תעשייה שונים. לחברה מוניטין בינלאומי רחב ומלגזות שלה נמכרות במאות מדינות ברחבי העולם, כשכאן בישראל ניתן להשיגם באמצעות חברת "צפניק".

תיקון מלגזות

מלגזות זקוקות לעתים קרובות מעצם השימוש הרב בהן ומעבר לבדיקות השגרתיות הנהוגות ברישיונן לטיפול מקיף. הטיפול פעמים רבות דורש תיקון מלגזה מקיף ברמות שונות, היות ומדובר במלגזה, שהינה כלי בעל מספר גרסאות המשמש למשימות שונות. מלגזה היא חלק מציוד לשינוע ועוזרת בעיקר בנשיאת משקלים המסודרים על משטחי שינוע מיוחדים שבעזרתם המשא מונף אל הגובה. בדרך כלל ניתן למצוא "מוסכים" ושירותי מוסך בשטח מידי מי שיש לו עסק למכירת מלגזות חדשות ומלגזות יד שנייה ויש בידיו את החלפים המתאימים.

שירותים נוספים שמוענקים על ידי המוסך

היות ושירותי תיקון ניתנים מידי מי שיש לו ידע, כלים וחלקי חילוף, המוסכים הגדולים בארץ לציוד כבד לתעשייה, ניתן למצוא שירותים נוספים אצל אותו הגורם כמו למשל מכירה והשכרת ציוד לתעשייה, שירותי מוסך בשטח הניתנים למי שאזלה ידו להוציא את הרכב מן המוסך אל שירות התיקונים ולפעמים יכול להגיע גם טכנאי רכב מטעם חברת הביטוח המבטחת את המלגזה. במידה וימצא צורך, ניתן לעשות טרייד אין – ציוד ישן בחדש. רצוי לעשות זאת כל מספר מועט של שנים כדי להימנע משחיקת ציוד מסיבית ולהבטיח את ערכו של המוצר – אפילו כדי למכרו כיד שניה או לצורך חלקי חילוף.

תיקון מלגזות לקראת טסט

ניתן לערוך טיפול מקדים לקראת טסט למלגזה, הנערך אחת לשנה. כדי לשמור על תקינותה של המכונה וכן על גהות שוטפת בעבודה, רצוי להביא את המלגזה לטיפול מקדים, שכן כל טסט גורר לפניו תשלום מחדש על אגרת טסט. במלגזות נבדקות לא רק מערכות הנהיגה במלגזה, אלא גם מנופי העמסה המחוברים אליה ופועלים שעות נוספות. במידה וישנו צורך בהחלפת חלקים למלגזה, רצוי להשתמש בחלקים מקוריים מתוצרת אותו מפעל שייצר את המלגזה.

טרקטורים לחקלאים

אחד הכלים הכי שימושיים עבור חקלאיים ועובדי אדמה הוא טרקטורים. הטרקטורים הוא כלי שמחזיק זמן רב ומשמש את החקלאים לטווח הארוך. הטרקטור מסייע בעבודות אדמה שונות כגון שינוע חול ממקום אחד לאחר, פינוי של פסולת, השקיה ועוד מגוון רחב של פעולות. מדובר בכלי כבד ויקר כך שרכישת כלי רכב זה צריכה להיעשות בשיקול דעת תוך חשיבה על הצרכים של החקלאי. המגוון הרחב של כלים חקלאיים שמוצעים לעובדי האדמה הוא רב אך הטרקטור החקלאי לא מאכזב את העובדים אף פעם ומאפשר להם לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

מה הוא המבנה של טרקטור לחקלאי?

טרקטורים חקלאיים הם כלים דיי כבדים, הגלגלים של רכבים אלו הם לרוב גדולים מאוד אך יכולים להיות דמויי טנק – זחליליים. בעבודות כמו עיבוד גידולים וחריש נהוג להשתמש בטרקטור חקלאי עם צמיגים אחוריים כפולים. בצורה זו ניתן לשפר את היציבות של הטרקטור ואת ההתנגדות למשקל הגדול שהוא עובד מולו. טרקטורים חקלאיים לא פעם נהוג למלא את הצמיגים מים מאותה הסיבה. באמצעות טרקטור עושה החקלאי עבודות עפר רבות שקשורות לעיבוד האדמה והכשרתה לגידולים.

למה חקלאים משתמשים בטרקטורים?

באמצעות טרקטורים עושים החקלאיים מגון רחב של פעולות. השוק הישראלי מכיר בצורך של חקלאים בכלי עבודה מאסיביים לעבודה בסדר גודל עצום ועל כן מוקנים לחקלאים טרקטורים למטרות עבודה שונות כגון: ריסוס, כיסוח, גיזום, עבודת מחרשה, הזרעה, דיסקוס, גידולי שדה, טרקטורים למטרות משיכה ודחיפה, שינוע אדמה ועוד. הפעילות שהטרקטורים עושים מסייעת מאוד לחקלאי הפשוט שבזמנים עברו נאלץ לעשות הכל באופן ידני בעבודת פרך קשה מאוד. לא חייבים לרכוש טרקטור, ניתן גם לשכור עבור עבודות נקודתיות. קיימים גידולים שדורשים טרקטורים לחקלאיים באופן קבוע וקיימים גידולים שלא.

מלגזות וציוד הרמה קונים רק בצ'פניק!
  • ניסיון ומקצועיות: חברת דוד צ'פניק ובניו מייבאת ומשווקת מלגזות כבר יותר מארבעים שנה ובתקופה ארוכה שכזו צוברים ניסיון שלא ניתן להתעלם ממנו. שוק המלגזות רווי ביבואנים שאינם עונים על הקריטריונים המקצועיים ולכן חשוב לרכוש ציוד הרמה ושינוע רק אצל יבואן ותיק ומנוסה.
  • מגוון מוצרים רחב: אצלנו בדוד צ'פניק ובניו תמצאו מגוון עצום של מלגזות וציוד הרמה והעמסה – החל מעגלות משטחים ידניות עם כושר הרמה של 2 טון, וכן שלל מלגזות חשמליות ומפעילים הולכים ועד למלגזות ענק המסוגלות לשנע מכולות השוקלות 50 טון.
  • איכות ואמינות המוצר: להלן המותגים והיצרנים שמיובאים לישראל באופן בלעדי על ידי החברה – המותג הוותיק והבינלאומי HYSTER, מלגזות השדה והמעמיסים מבית MANITOU צרפת, ובנוסף, מותג המלגזות החשמליות הזעירות MARIOTTI המיוצרות באיטליה. כל אחד מהמותגים הנ"ל נחשב למוביל מתחומו בעולם באיכות ובאמינות המוצרים אותם הוא מייצג – מה שבטוח, אצל דוד צ'פניק ובניו כל לקוח יכול למצוא את המלגזה הייעודית אשר תתאים לעסק שלו.
  • שירות מהיר ומקצועי: בשורה התחתונה, כאשר מחפשים לרכוש מלגזה קודם כל חושבים על שירות – וכאשר בוחרים שירות חשוב להסתכל על התמונה הכוללת ולהבין כי השירות המקיף ביותר והניסיון המקצועי העשיר ביותר נמצא אצל דוד צ'פניק ובניו בע"מ.
סדרת המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים מבית Manitou

בתחום ציוד ההרמה והעמסה ניתן למצוא מספר רב של מעמיסים, כשאלו משמשים כלים משמעותיים בלא מעט פרויקטים בתחומי הבנייה והחקלאות. בתוך תחום זה בולטים מעמיסים טלסקופיים המיועדים גם לעבודה חקלאית.

אחת מהחברות הבינלאומיות המובילות בייצור ציוד הרמה והעמסה היא חברת Manitou הצרפתית, כשחלק ניכר ממוצריה ניתן לרכוש ולשכור אצלנו בצפניק. ב- Manitou הרחיבו את היצע המעמיסים הטלסקופיים החקלאיים, בשיווק של מספר גרסאות חדשות תחת סדרה בשם NEW-AG.

סדרת ה-NEW-AG פותחה תוך שימת דגש בצרכים הקיימים עבור רפתנים, זאת לצד היכולת לתת מענה לצרכים חקלאיים נוספים הקיימים במשקים בישראל ובמדינות אחרות. באותה סדרה נהנים החקלאים ממעמיסים המיועדים לעבודת חקלאות, כשאלו יכולים גם לשמש, בין היתר, כגורר.

מהו בעצם מעמיס טלסקופי?

מעמיס טלסקופי מהווה כלי ציוד הרמה והעמסה מרכזי תחת הקטגוריה הרחבה של צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). את המעמיס הטלסקופי נראה בפרויקטים שונים הנוגעים לעבודות הנדסיות, דוגמת סלילה של כבישים ובניית מבנים ואף לעבודות בתחום החקלאות, כשמדובר בכלי המשלב, בעצם, עבודת הכלאה מוצלחת של עבודת המלגזה והמנוף.

מדובר על סדרה של כלים כבדי משקל שנסיעתם איטית, מה שאינו מאפשר נסיעה שלהם בחלק ניכר מהכבישים בישראל. בישראל, כלים אלו מכונים תחת הקטגוריה של "מכונות ניידות" והן מובדלות באמצעות לוחיות זיהוי שחורות.

הפעלת המעמיס הטלסקופי מורכבת והיא מצריכה הסמכה ייעודית. על המפעילים לגלות אחריות וריכוז רב בעת עבודה עם הכלי, זאת בכדי להימנע מפגיעה חמורה בתשתיות, רכוש וכמובן בחיי אדם.

הזרוע הטלסקופית בכלי זה היכולת לשאת ולשנע משאות וחומרים כבדים בצורה יעילה ובטוחה, זאת תוך היכולת לשנע אותם לנקודות גבוהות ונמוכות יותר בהתאם לצרכים השונים הקיימים בכל פרויקט.

השונות בין המעמיסים השונים בא לידי ביטוי בשני מאפיינים מרכזיים. האחד, נוגע למשקל ההעמסה המרבי של כל כלי והשני, נוגע לאורך הזרוע הטלסקופית. כלים להם משקל העמסה מרבי, יחד עם זרוע ארוכה יהיו אלו שבעלי עלות רכישה או השכרה גבוהים יותר. עם זאת, חשוב כמובן להתאים את נתוני ההעמסה ואורך הזרוע לצרכי הפרויקט ותנאי החלל הקיים, מה שמצריך התייעצות עם אנשי מקצוע, דוגמת אלו הקיימים בצפניק.

איזה דגם של מעמיס טלסקופי מוצע בישראל על ידי צפניק?

צפניק, המשמש כיבואן הרשמי של Manitou, תוכלו ליהנות ממעמיס טלסקופי מדגם MLT733-105. דגם בעל כושר הרמה מרבי של 3,000 ק"ג, גובה הרמה עד 6.9 מטר ומנוע ירוק וחסכוני – 4 צילינדר תוצרת המותג הגרמני Deutz-Fahr עם 101 כוחות סוס.

בין יתר החידושים בסדרת הטלסקופיים NEW-AG של Manitou, בולטת הקבינה החדשה והמעוצבת עם מדרגה נמוכה, המאפשרת כניסה ויציאה קלה ונוחה למפעיל, בידוד רעשים ללא בדרגת 73 דציבלים בלבד ושדרוג משמעותי בכל הנוגע לתפעול הכלי והנדסת האנוש המפורסמת של Manitou.

מבט פנורמי נוח למפעיל

בסדרת המעמיסים הטלסקופיים NEW-AG של Manitou נהנים המפעילים מהאפשרות לנראות רחבה המציגה בפניהם בצורה נוחה וברורה את זרוע המעמיס, המטען עצמו ונראותו בכל נקודת גובה אפשרית.   

צורת השמשה הקדמית בדגם ה- MLT733-105 מאפשרת למפעילים ראות של 360 מעלות, כשראות זו הכרחית ומאפשרת שמירה על בטיחות מרבית של המפעיל עצמו, המעמיס הטלסקופי והן עבור בטיחותם של שאר העובדים הנמצאים בקרבת המעמיס.

תאורת לד המבטיחה סטנדרטים גבוהים

לא פעם, נדרשים חקלאיים ישראלים לעשות שימוש במעמיס טלסקופי גם בשעות חשוכות, לבטח כשמדובר בחודשי החורף כשהחשכה יורדת בשעות אחר הצהריים המוקדמות. השימוש במעמיס טלסקופי בשעות החושך דורש מהמפעיל והסובבים זהירות יתרה, שמערכת תאורת הלד בדגם ה- MLT733-105 בהחלט תורמת את חלקה היחסי.

הבחירה בהתקנה של תאורת לד מאפשרת נצילות מרבית של הנורות, כשאלו מאופיינות בעמידות גבוהה למכות וזעזועים לעומת נורות רגילות, התחממות נמוכה ובאורך חיים המגיע ברוב המקרים לכדי 50 אלף שעות עבודה.

מעוניינים לרכוש או לשכור את דגם ה- MLT733-105עבור הפרויקט הבא שלכם? מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-9533200 או במייל sales-team@czapnik.co.il

כמה עולה מלגזה חדשה

רכישת מלגזה הינה רכישה הכרחית לכל עסק שיש לו מלאי הדורש אחסנה ושינוע. ללא שימוש במלגזה הרי שניהול מחסן לוגיסטי כמעט והיה בלתי אפשרי. עם זאת, המחיר של מלגזה חדשה לא תמיד נוח כיס וגם בעלי עסקים גדולים ימצאו את עצמם מתלבטים רבות לפני רכישה. אז כמה עולה מלגזה חדשה ובמה זה תלוי?

שאלה של צורך ושל תקציב

בחירת מלגזה חדשה היא למעשה הפער בין התקציב שלכם לבין הדרישות שלכם. כל עסק חייב להבין איזו מלגזה הוא צריך ורק לאחר מכן לבצע סקר שוק מקיף. למשל, עסק הצריך מלגזת דיזל חזקה יותר כי העבודה מתבצעת במקום פתוח כמו בענף הבנייה או בחקלאות, יהיה שונה מעסק שצריך מלגזה חשמלית לניהול מחסן לוגיסטי. כמו כן, פרמטרים כמו כושר הרמה ,גובה הרמה, מרכז כובד וסוג מטען, משפיעים כולם על סוג המלגזה וגם על המחיר. מה עוד משפיע על מחיר המלגזה החדשה?

מה גורם לעליית מחיר המלגזה?

  • מחיר המלגזה מושפע מאוד מארץ הייצור. האם לארץ הייצור יש חשיבות גם לגבי האיכות? בוודאי, מלגזות המיוצרות באירופה נחשבות לטובות יותר בעיקר בגלל ניסיון ארוך השנים של היצרן, יותר מאשר מלגזות המיוצרות בסין. אמנם הפער הזה מצטמצם משנה לשנה אך עדיין ניכר ומוצרים מסין, כולל מלגזות, בדרך כלל יהיו זולים יותר.

  • לשם השוואה ניקח מלגזה סינית עם כושר הרמה של 2.5 טון, שבארץ תעלה בין 55 אלף שקלים ל-70 אלף שקלים. מלגזה זו מיוצרת בעיקר מחלקים סינים וזה מסביר את המחיר הנמוך שלה. לעומת זאת, אם המכלולים הפנימיים של המלגזה (כמו גיר ומנוע) יהיו אירופאים, דבר שקורה לא מעט, מחיר המלגזה יעלה ויכול להגיע עד ל80 אלף שקלים.

  • מה קורה כאשר מדובר במלגזה המיוצרת באירופה? האמינות שלה תהיה גדולה יותר ובניגוד למלגזות הסיניות היא תחזיק מעמד (וערך כספי) לשנים רבות יותר, אך היא גם תעלה בין 90 ל-100 אלף שקלים. פער המחיר גורם לאנשים רבים לקנות בסופו של דבר מסין ולהתפשר על האיכות דבר שלא תמיד יהיה המעשה הנכון.
דגמים חדשים מלנדיני – סדרה 4 וסדרה D5 עם קבינה פתוחה

יבואנית טרקטור לנדיני (LANDINI) בישראל, דוד צ'פניק ובניו, מתכוונת לחשוף שני דגמים חשובים ביותר של מותג הטרקטורים האיטלקי. מדובר בגרסאות קבינה פתוחה (עם מסגרת בטיחות) של סדרה 4 וסדרה 5D שהושקו אשתקד.

לנדיני סדרה 4

הטרקטור הראשון שייחשף כחלק מסדרה 4 החדשה, הינו דגם שאמור להיכנס לנעליים הגדולות של דגם הגלובל-פארם, הטרקטור החקלאי הנמכר בישראל בשנתיים האחרונות. סדרה 4 הפתוחה תגיע לישראל עם שני דגמים בטווחי הספק של 90 או 100 כ"ס ועם מנועי דויטץ יורו 4 העומדים בתקנים המחמירים ביותר. מבחינת תמסורת, הטרקטור יגיע עם הנעה 2X4 או 4X4 ותיבת הילוכים מכאנית המציעה 16 הילוכים קדימה ואחורה כסטנדרט, וכאופציה תמסורת חשמלית-הידראולית עם הילוך זחילה. בלנדיני נתנו דגש לסביבת המפעיל של סדרה 4, שלטענת היצרנית פותח במיוחד עבור סדרה זו ומתיימר להיות אחד הנוחים והמאובזרים בסגמנט. מבחינת כשרי הרמה, הזרועות האחוריות והקדמיות מסוגלות להרים עד 3,600 ו-1,750 ק"ג בהתאמה.

לנדיני סדרה 4 ו-5

לנדיני סדרה 5

הטרקטור השני שייחשף בתערוכת אגרו משוב הקרובה הינו כחלק מסדרה 5D שכבר משווק בישראל מזה מספר חודשים. גם הפעם מודבר על דגם חדש שיוצע עם מסגרת בטיחות על מנת להוזיל את המחיר. סדרה 5D הפתוחה יוצע בישראל בשלושה גרסאות שונות בטווחי הספק של 85, 95 ו102 כ"ס ועם מנועי פרקינס יורו 4. מבחינת תמסורת, הטרקטור יגיע עם הנעה 2X4 או 2X4 ותיבת הילוכים מכאנית המציעה 24 הילוכים קדימה ו12 הילוכים אחורה כסטנדרט, וכאופציה תמסורת חשמלית-הידראולית. מבחינת כושר הרמה גם פה לנדיני לא מאכזבים, זרועות ההרמה האחוריות מסוגלות להרים 4,350 ק"ג.

מקסימום תועלת בעלויות נמוכות

הסדרות החדשות הן כחלק מרענון ההיצע של מותג לנדיני העובר מהמלך של תכנון מחדש בשנתיים האחרונות, כגון איחוד סדרות ודגמים ומעבר למנועים העומדים בתקני יורו 4. מהיבואן נמסר כי דגמי 4 ו 5D עם הקבינה הפתוחה מציעים מקסימום תועלת בעלויות נמוכות משמעותית לסגמנט. הדגמים הנ"ל מיועדים בעיקר לשימוש ברפתות, חוות ובמשקי בעלי חיים ולכל שימוש בו נדרש טרקטור קטן יחסית אך בעל אווירות גבוהה המציע הנדסת אנוש גבוהה למפעיל.

כמה עולה מלגזה חשמלית

מלגזות מהוות מכשיר מאוד חיוני במקומות עבודה רבים. המלגזה היא רכב שעובד על חשמל או מנוע ואליה מחובר התקן מסוים כגון סל או משטח שמטרתו לסחוב ולהרים משאות כבדים. נהיגה על מלגזה דורשת רישיון מיוחד וזהירות ובטיחות בהליך העבודה. המחיר של המלגזות משתנה מחברה אחת לשנייה, כמו כן הוא תלוי בפרמטרים שונים.

השימוש במלגזות חשמליות עולה מידיי שנה ביחס למלגזות המונעות בדיזל וזאת בגלל הצורך של עסקים להציג מדיניות השומרת על הסביבה. המלגזה החשמלית פועלת עם זיהום אוויר מינימאלי ופחות לכלוך על הקרקע, אך כמה יעלה לקנות אותה ומה משפיע על המחיר?

לצפיה בקטלוג מלגזות חשמליות לחצו כאן

פרמטרים לקביעת מחיר המלגזה

ישנם סוגים שונים של מלגזות. חלק מהמלגזות נעות באמצעות חשמל וכיוון והם ידידותיות לסביבה ולא צורכות דלק הן יכולות להיות יקרות יותר, עם זאת זה שווה את ההשקעה. מצד שני הן קטנות יותר ויכולות לסחוב משאות קטנים יותר. מלגזות שפועלות על דיזל יכולות להיות זולות יותר אך המשקל שהן סוחבות יכול להיות מאוד גדול ולהגיע לכ6 טון! המחיר של המלגזות תלוי גם אם הן מופעלות באופן ידני או באופן מכני. כאשר בוחרים מלגזה צריך לחשוב גם על השימוש שלה. שימוש במלגזות מאוד נפוץ בחקלאות ובעולם התעשייתי, כמו כן במפעלים גדולים. כל מלגזה יכולה לעמוד במשקל מסוים על כן חשוב להעריך טרם הרכישה מה הוא המשקל שהינכם אמורים לסחוב והאם המלגזה יכולה לעמוד בו?

יש מגוון רחב של פרמטרים המשפיעים על המחיר הסופי של המלגזה החשמלית, מלגזון הרמה קטן יכול לעלות החל מ-20 אלף שקלים ואילו מלגזה חשמלית עם משקולת נגדית יכולה להגיע עד למעלה מ-250 אלף שקלים. כמו במלגזה המופעלת על דיזל או גז גם פה יש כמה משתנים כמו כושר הרמה, גובה הרמה, מרכז כובד וסוג מטען, המשפיעים על מחיר המלגזה.

מהם אותם מרכיבים וכיצד הם משפיעים?

מה משפיע על מחיר המלגזה החשמלית?

  • מחיר המלגזה מושפע בעיקר מכושר ההרמה והמפרט הטכני שלה. ככל שהמלגזה תהיה בעל מפרט טכני עשיר יותר כך למעשה היא תעלה יותר, כאשר המחיר יכול להיות בפער ניכר ממלגזות אחרות. למשל, מלגזה עם כושר הרמה של 1.5 טון עשויה לעלות בין 70 ל-80 אלף כאשר מלגזה המרימה 2 טון תעלה כבר בין 90 ל-120 אלף וכן הלאה. ככל שכושר ההרמה גדול יותר כך המחיר שתשלמו יהיה גבוה יותר ולכן חשוב להבין מה הדרישות של העסק שלכם.
  • מלגזות חשמליות מיוצרות בכל רחבי העולם כאשר היצרניות הגדולות נמצאות בסין, אירופה וארצות הברית. מלגזה חשמלית המיוצרת באירופה או בארצות הברית בדרך כלל תהיה יקרה יותר ממלגזה המיוצרת בסין. לשם השוואה מלגזה סינית תעלה בין 70 ל-80 אלף שקלים כאשר מלגזה חשמלית עם מפרט טכני דומה באירופה תעלה בין 80 ל-130 אלף שקלים.
  • חשוב לזכור שישנם אביזרים שיוסיפו משמעותית למחיר המלגזה החשמלית כגון, תא מפעיל סגור או פתוח, גובה תורן הרמה, סוג הגלגל, ארוך קלשונים ועוד. כמו כן מלגזות המרימות משקלים כבדים יותר יהיו יקרות יותר ויכולות גם להגיע ל-250 אלף שקלים ומעלה.

השוואת מחירי מלגזות

בכדי לבדוק מחירים ראליים של מלגזות ולעשות השוואה כדאי להיעזר באינטרנט. ההתפתחות של עולם האינטרנט והן של הטכנולוגיה הביאה לריבוי אתרים שעוסקים בבנייה ובפיתוח ציוד מכני הנדסי. על כן ניתן למצוא באינטרנט מידע רב אודות הנושא. ניתן לעשות השוואת מחירים בנושא מלגזות במנועי חיפוש המיועדים במיוחד לכך. כמו כן ניתן לחפש חברות שעוסקות בייצור והשכרת מלגזות ולבדוק מה המחירים שהן מציעות. חברות מסוימות יכולות להיות יקרניות בעקבות מוניטין ובלי צדק בעוד אותו מוצר יכול להימכר או להישכר במחיר מוזל במיוחד. רצוי לעשות סקר שוק מעמיק טרם בוחרים מלגזה.

לקנות טרקטור

טרקטור משמש בענפי תעשייה שונים ורבים. ישנו שימוש בטרקטורים לענף הבנייה, החקלאות, ולעבודות השטח השונות. מדובר באחד מכלי הרכב החיוניים ביותר, אשר הודות לכובדו הרב מסוגל למשוך או לדחוף מוצרים כבדים אחרים, לסחוב (להרים למעלה) חול ועפר או דברים אחרים וכל אותן עבודות מתבצעות כשלטרקטור יש יכולת לעצירת גלגל בודד להקטנת קוטר הסיבוב או נעילת הדיפרנציאל ההנעה כך שכל הגלגלים ינועו גם יחד כדי למנוע את שקיעתו. כמו כן ישנה יכולת לקבע את מהירות סיבובי המנוע כדי לאפשר להילוך המתאים לפעול בעיבוד ובמהירות אחידה. כל אותן תכונות ייחודיות לטרקטור הופכות אותו למוצר נדרש על כל גווניו בכל מקום בתעשייה.

קניית טרקטור – איך לקנות טרקטור טוב?

רוב החקלאים או אנשי התעשייה כבר בקיאים בסוג ואולי אף בדגם של הטרקטור הנכון לעבודה הרצויה. העניין מתחיל, כמו בכל דבר, כשמדובר ביכולת כלכלית. מבחינה זו, ובעיקר משום שמדובר כאן ברכב אחד מתוך שורת רכבים שאמורים לשמש לעבודה, התעשיינים פונים לקנות טרקטור מיד שניה או שהינו בעל חלקים שאינם מקוריים. לדוגמה – טרקטור בעל מנוע שיוצר בהודו יעלה שזול יותר מטרקטור שמנועו מגיע מאירופה. היות וטרקטור שהינו רכב עבודה חייב להיות פעיל סביב השעון כמעט לאורך כל היום, יש צורך גם בעמידה בתקני הזיהום. מי שמעוניין בטרקטורים וציוד נלווה, חייב לעשות לו בדיקה טרם קנייתו גם לכך.

כמה אמור לעלות טרקטור?

בארץ אין מפעל לייצור טרקטורים. נדרש יבוא מיוחד (טרקטור לא יכול לנוע בכל משטח ונשיאתו דורשת ציוד מיוחד בפני עצמו) המייקר מחירי טרקטורים. טרקטור עולה בין עשרות למאות אלפי שקלים, לכן מומלץ להתייעץ עם הממחים לעניין באשר לטרקטור איכותי יד שנייה (או ראשונה) אשר נחשב ל"סוס עבודה" שיישאר עוד שנים רבות קל וזול לתחזוקה.

מלגזון מפעיל הולך

בחללי התעשייה השונים קיים שימוש רחב בכלים המאפשרים העמסה וניוד קל ונוח של סחורות שונות. אחד מהכלים בהם עושים שימוש רחב הוא מלגזון מפעיל הולך, כשגם כלי זה ניתן לרכישה באתר של "צ'פניק".

מלגזון מפעיל הולך, המוכר גם בשם מכונה ניידת רגלית, הינו עגלת משטחים המופעלת באמצעות אדם שמפעיל אותה מחלקה האחורי. מדובר בכלי קל לתפעול המיועד לעבודה בחללים צרים וצפופים, שבהם שימוש במלגזה מונעת לא תמיד אפשרי.

במה נבדל מלגזון מפעיל הולך משאר המלגזות המסורתיות?

מלגזון מפעיל הולך מהווה כלי השונה בשימושו ובמראהו לעומת המלגזות המסורתיות. למלגזון, לעומת אותן מלגזות, אין מפעיל המשמש כנהג ומכאן שאין בכלים אלו תאים המיועדים לישיבה של נהג.

במלגזון מפעיל הולך, האדם שמפעיל את הכלי נמצא, כאמור, בחלקו האחורי של הכלי ומנווט אותו באופן ידני באמצעות ידית המחוברת למשטח העמסה. בכלים אלו אין יכולות תמרון הקיימות במלגזות מסורתיות ולא ניתן להאיץ אותן לרמות שונות של מהירות.

לצד ההבדלים בין המלגזון למלגזות מסורתיות, לכלי זה יכולת העמסה, פריקה וטעינה הכוללת טווחים הדומים ליכולות של המלגזות המסורתיות, כשהיתרון היחסי שלהם, כאמור, הינו ביכולת לתפעלם בחללים צרים וצפופים.

היכן ניתן להפעיל מלגזון מפעיל הולך?

למלגזון מפעיל הולך מגבלות הנוגעות למקומות בהם ניתן להפעילו וזאת בדומה לתקנות הפעלה הקיימות לכלי צמ"ה אחרים. בכל הנוגע לתפעולו של הכלי מחוץ לשטחי התעשייה והמפעלים, ההפעלה מותרת במספר מוקדים.

המוקד הראשון המאפשר את הפעלתו הוא ברדיוס של 500 מטרים בסמוך למפעל. הרציונל המאפשר הפעלתו ברדיוס זה, בא לתת מענה למקרים בהם יש צורך בטעינה, פריקה והעמסה של ציוד המגיע לחללי תעשייה ומפעלים, כשאת אותו ציוד לא ניתן להכניס לשטחי התעשייה והמפעלים ומכאן שיש צורך לצאת עם מלגזון מפעיל הולך מחוץ לשטח המפעל ולעשות בו שימוש.

מרחב נוסף מחוץ למפעל המאפשר הפעלה של מלגזון מפעיל הולך, מתאפשר בדרך עירונית. מדובר על דרכים הנמצאות בתחום השיפוט של עיריות ורשויות מקומיות, כשלא פעם ניתן למצוא דרכים אלו במרחבים בהם קיימים חללי תעשייה ומפעלים קטנים ובינוניים. הכניסה לדרך עירונית מסומנת בתמרור 424 – אזור דרכים עירוניות והיציאה מדרך זו מסומנת בתמרור 425 – קצה אזור דרכים עירוניות.

בדרכים עירוניות רבות קיימת, באופן טבעי, תנועה ערה של הולכי רגל ושל כלים שאינם מוגדרים ככלי רכב. מכאן, שגם שימוש במלגזון מפעיל אפשרית בדרכים אלו, כשהפעלת המלגזון נעשית תחת מגבלת המהירות המותרת וזאת תוך דרישה מהמפעילים לנקוט במשנה זהירות בעת שינוע הכלי.

הפעלת מלגזון מפעיל הולך מתאפשרת גם במקומות וחללים שהוגדרו כמקומות בהם מטרת ביצוע פרויקט העבודה מצריך שימוש באותו מלגזון. במקרים אלו, השימוש במלגזון ושאר כלי צמ"ה שונים מתאפשר לאחר שאותם חללים ואזורים הוגדרו כאזורים בהם מתקיים פרויקט העבודה, דוגמת עבודות הנעשות בבנייה והקמה של אולם ספורט בשטח שיועד לכך.

מפעילי מלגזון מפעיל הולך מודעים לתקנה כי הפעלת המלגזון בדרכים אחרות, שבהן הפעלתו מייצרת סכנה והפרעה משמעותית לתנועת הולכי רגל וכלי רכב הינה אסורה בתכלית האיסור. לצד זאת, על המפעילים וממונה הבטיחות לזכור כי לאותם כלים גלגלים המיועדים להפעלה יומיומית על גבי בטון מוחלק.

שימוש במלגזון מפעיל הולך על גבי משטחים אחרים עלול להוביל להתהפכות של המלגזון והמטען שנמצא עליו וליצירת שחיקה של גלגלי הוולקולן (גלגלים להם ציפוי המאפשר להם לעמוד תחת שחיקה ועומסים ברמות גבוהות).

הכשרת מפעיל המלגזון

ברכישה של מלגזון מפעיל הולך, מחויבות כלל החברות שמוכרות כלים אלו לספק ללקוחותיהם ספר מפעיל בעברית. ההחלטה ליצור ספר מפעיל בעברית לכל דגם של מלגזון נכנסה לתוקף עוד בשנת 1999, כשעל מפעילי המלגזון להכיר וללמוד את ספר המפעיל וזאת כחלק מהדרישה בסעיף 25 בדיני התעבורה בה מצוין כי "לא ינהג אדם ברכב אלא אם הוא בקי בהפעלתו ובשימוש בו".

מידע מקיף אודות טרקטורים וציוד נלווה

חקלאים ובעלי משקים יודעים לומר עד כמה משמעותיים הטרקטורים בעבודתם היומיומית במשקים השונים. הטרקטור, לצד מספר כלים משמעותיים נוספים, מהווים את ההבדל הקטן-גדול בין השלמת העבודה למקרים בהם המשק עלול לקרוס לתוך עצמו.

לקוחות צפניק, הכוללים מספר רב של חקלאים ומשקים בישראל, נהנים מהשכרה ורכישה של טרקטורים איכותיים מסוגים שונים, בין אם מדובר על טרקטור מטעים בקבינה סגורה ועד טרקטור לנדיני המבוקש.

מחלקת השירות של צפניק מאפשרת ללקוחותיה ליהנות ממחלקת שירות מקצועית ומקיפה, כזו מאפשרת לחקלאים ובעלי משקים ליהנות מאגף חלקים לטרקטורים ושאר צמ"ה, ציוד להשכרה ואף רכישה של כלים משומשים.

בכתבה שלפניכם נעמיק אודות החשיבות הרבה שיש לטרקטור במשקים חקלאיים, זאת תוך הצצה גם לחלק מהציוד הנלווה לו.

מהם השימושים הנפוצים של טרקטור במשקים חקלאיים?

קשה כיום לדמיין עבודה יומיומית של משק חקלאי ללא הסיוע של מספר טרקטורים. בחלק ניכר מהמקרים, מסייע הטרקטור להפעלה של כלים חקלאיים נוספים, דוגמת כלי ריסוס, שינוע של מלגזות אחוריות במטעים, מכסחות, כלים לריסוק גזם, מחרשות, כלים המיועדים להזרעה ועוד.

לטרקטור כוח שינוע רב והוא מסוגל למשוך ולדחוף את אותם כלים חקלאיים באמצעות יָצוּל (מוט בקצה עגלה המיועדת לרתימה) קדמי או אחורי. היתרון היחסי של הטרקטור ככלי צמ"ה בא לידי ביטוי ביכולת בלימה נפרדת של כל אחד מגלגליו האחוריים, זאת לצד נעילת הדיפרנציאל (התקן מכני הקיים בכלי תחבורה ממונעים לה גלגלים מקבילים) ההנעה, מה שמחייב את כל גלגלי הטרקטור לנוע יחד בעת מצבי שקיעה מאתגרים.

כוחו ויעילותו של הטרקטור במשקים חקלאיים מתאפשר גם בזכות יחידת הינע חיצונית הקיימת בו. מדובר ביחידה המעבירה כוח מהמנוע אל ציוד מכני שנגרר. לצד זאת, מאפשר הטרקטור הנפה של ציוד חיצוני, דוגמת משדדה (כלי חקלאי המשמש לעבודות גימור בשדות) ומחרשה על גבי זרועותיו ההידראוליות.

מדוע כדאי לבחור בטרקטור לו קבינה סגורה?

שימוש בטרקטור בעל קבינה סגורה הופך את עבודת המפעיל לקלה יותר, הן כנגד השמש הקופחת והיכולת ליהנות ממיזוג אוויר ואף בתקופת החורף, כשהקבינה מגינה מפני קור ומשקעים שונים.

שימוש בקבינה סגורה מספק אף הגנה של 360 מעלות עבור מעפיל הטרקטור. בחלק מהעבודות, עלול מפעיל הטרקטור להיחשף לאבנים, סלעים, חלקי מתכות וענפים שבורים העלולים לעוף לעברו, כשהקבינה הסגורה מהווה בעצם מסך עמיד המגן עליו מכל פגיעה פיזית.

בטרקטורים קטנים או בינוניים, שכאלו תוכלו למצוא אצלנו באתר, לא תהיה קבינה סגורה. בטרקטורים אלו יסתפקו המפעילים בקשת הגנה מעליהם, כשזו אמורה להגן עליהם במקרים של התהפכות הטרקטור ותאפשר למפעילים לצאת בנזק מזערי מהתאונה.

החלפת ציוד נלווה לטרקטור

ישנם מקרים בהם אין צורך בתיקון הטרקטור, אלא בהחלפה של חלקיו, שלו דוגמת יעה או מחפרון. ציוד הנלווה לטרקטור נוטה גם כן להישחק במהירות היות ומבוצעת בו פעילות אינטנסיבית יומיומית.

כדי להחליף את החלקים השחוקים רצוי להתייעץ עם מכונאי של טרקטורים ורכב כבד, כשלהם הידע והניסיון המקצועי בתחום, זאת לצד העובדה כי אותם אנשי מקצוע יוכלו גם לחדש לכם בתחום ולהציע פתרון שיממש את הפוטנציאל המלא של הטרקטור שלכם.

אנו בצפניק, נוכל לספק לכם יעה אופני במקרים בהם יש צורך להחליף את היעה הישן בחדש או ביעה משומש. בהחלפה של יעה אופני, תוכלו לקבל המלצה מקצועית אודות היעה האופני שיתאים לטרקטור ולצרכים השונים הקיימים במשק שלכם לכל אורך השנה, זאת לצד דגשים חשובים ומשמעותיים הנוגעים לתחזוקה וטיפול שלו, שיבטיחו כי חלק זה ישמש אתכם למשך שנים.

חלפים מקוריים לטרקטורים

טרקטורים הם ציוד מכני הנדסי כבד המשמשים באופן קבלני על פי רוב בסוגים שונים של תחומי תעשייה ובינוי. השימוש הקבוע באותן מכונות מאלץ תקנים נוקשים לבדיקת בטיחות ותחזוקה של אותו הכלי, בכל סוג של טרקטור מדובר. קיימים סוגים שונים של טרקטורים – וכך גם שוק החלפים הולך ומתרחב מפעם לפעם. ישנם טרקטורים המשתמשים באותם חלקי חילוף על אף שהם מסוגים שונים, ואותו החלק עלול להשחק מהר.

שימוש בחלפים מקוריים לטרקטורים

ישנם בתעשייה אלפי חלפים מקוריים. עם זאת, לא קשה לזייף את החלפים הללו ולמוכרם בזול, כדי לעקוף את שוק החלפים המקוריים העולים מחיר רב. זוהי עסקה מפתה כשמדובר בעסק קטן, אולם מה שזול עלול לעלות לעתים ביוקר. חלפים מקוריים לטרקטור הם החלפים הנכונים בעת הצורך שיעברו ביקורת של אחראי בטיחות. ניתן למצוא את החלפים הללו אצל המשווקים המורשים, אשר מעניקים גם אחריות בדרך כלל לאותם החלפים, דבר חשוב בפני עצמו שעשוי לחסוך כסף.

האחריות כוללת הרבה פעמים גם טיפול במוסך של אנשי מקצוע המטפלים בציוד מכני כבד מה שאין בחלפים שאינם מקוריים. כלומר, נכון שאותם חלפים לא מקוריים זהים לחלפים המקוריים פעמים רבות, אולם עשויים מחומרים אחרים זולים יותר שעלולים שלא לעמוד בעומס העבודה. בנוסף, האחריות הניתנת על המקוריים יכולה לשמור על אותו פריט לאורך זמן.

חלפים מקוריים לטרקטורים וחלקם בביטוח

ישנן חברות לביטוח רכב כבד כטרקטור אשר לא תסכמנה לשלב בביטוח חלפים אחרים מאלו המקוריים. ישנה אפשרות שהביטוח יכסה את מחיר הטיפול אם מדובר בחלפים מקוריים, יש לעיין בחוזה מול חברת הביטוח. לכן רצוי שלא להקדים מכה לתרופה אלא להיפך – להשתמש בחלפים שאושרו על ידי מכוני התקנים ועברו בדיקות רשמיות המתאימים לטרקטור שלכם ויועילו לכם בבוא הזמן.

דילוג לתוכן